دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

مکان های گردشگری در تسخیر ارواح (قسمت دوم)

7 – دخمه مردگان پاریس (Paris Catacombs)
این استخوانگاه زیرزمینی، محل نگهداری بقایای شش میلیون انسان است. غارها و تونل های بی شمار این مکان در حدود 280 کیلومتر در زیر زمین شهر گسترش یافته و در طول جنگ جهانی دوم توسط مقاومت فرانسه (French Resistance) مورد استفاده قرار می گرفت. اکنون این محل به روی گردشگرانی که به دنبال ترسیدن هستند باز است و ورودی آن را می توان در میدان پلیس دنفرت راچریو (Place Denfert Rochereau) پیدا کرد. همینطور دخمه های مشابهی را در شهرهای رم و پالرمو می توان پیدا نمود. این مطلب برگرفته از سایت تور مراکش است .
8 – قلعه ادینبورو (Edinburgh Castle)
یکی از جن خیزترین مکان ها در کشور اسکاتلند، قلعه ادینبورو است که گفته می شود خانه ای متعلق به یک نوازنده ساز، یک طبل زن بدون سر و یک جانور سیاه رنگ شبیه به سگ است. در سال 2001 طاق ها و تالارهای این قلعه به دقت مورد یک بررسی علمی 10 روزه قرار گرفت و در این تحقیق از ابزاری نظیر تجهیزات دید در شب، دوربین های دیجیتال، تصویر برداری حرارتی و همینطور تعداد 240 داوطلب حواس جمع مورد استفاده قرار گرفت. نزدیک به نیمی از افرادی که شرکت کرده بودند، گزارش هایی از مشاهده ارواح و پدیده های شبح وار از جمله افت ناگهانی دما و احساس حضور موجودیتی نهان که لباسشان را می کشد اعلام کردند.
9 – شهر پریپیات (Pripyat)، اوکراین
این شهر ارواح بدون شک یک موضوع بسیار نگران کننده است، ولی فقط نام این شهر نیست که می تواند ترسناک باشد. شهر پریپیات واقع در منطقه ممنوعه ی چرنوبیل (Chernobyl Exclusion Zone)، در سال 1970 ساخته شد تا محل زندگی کارگرانی باشد که در نیروگاه محکوم به فنا کار می کردند. این شهر پس از بروز فاجعه در سال 1986، متعاقباً به شهری متروکه تبدیل شد.
10 – شهرهای قابل توجه دیگر
برای این لیست شهرهای قابل ذکر دیگری هم وجود دارند که شامل شهر کراکو (Craco) در ایتالیا که بر اثر زلزله به محلی متروکه تبدیل شد، شهرهای اسبق معدن کاوی در کالیفرنیا، شهر هامبِر اِستون (Humberstone) در کشور شیلی، کولمانزکوپ (Kolmanskop) در کشور نامیبیا (Namibia) و همینطور دهکده أورادور سور گلان (Oradour-sur-Glane) می شوند. دهکده أورادور سور گلان جایی می باشد که ساکنین آن در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای آلمانی قتل عام شدند. شارل دوگل (Charles de Gaulle) در آن موقع فرمان داد که این محل هیچ زمان بازسازی نشود و باید به عنوان یک بنای یادبود همیشگی برای جنایات رخ داده باقی بماند.
11 – جاده یونگاس شمالی (The North Yungas Road)، کشور بولیوی
این جاده که به نام های اِل کامینو دِ لا موئِرته (El Camino de la Muerte) یا جاده مرگ (Death Road) هم شناخته می شود، مسیری 60 کیلومتر است که در سال 1930 توسط زندانیان پاراگوئه ای ساخته شده است. این جاده مسیر عبور رانندگان نترسی است که از پایتخت کشور بولیوی یعنی لاپاز (La Paz) به سمت شهر کورویکو (Corioco) حرکت می کنند. رفت و آمد در این جاده دو طرفه است اما این در حالی است که این جاده بندرت عرضی بیش از سه متر به خود می بیند و حتی گارد ریلی هم برای محافظت در آن وجود ندارد. بارش شدید باران و مه خطر عبور و مرور در این جاده را دو چندان می کند و یک اشتباه کوچک محاسباتی می تواند به معنی سقوط از ارتفاع 600 متری باشد. این مسیر تا کنون جان هزاران نفر را گرفته و امروزه صلیب هایی را برای علامت گذاری نقاطی که خودروها از آنجا سقوط کرده اند قرار داده اند. آمار بالای مرگ و میر و موقعیت تماشایی این جاده انگیزه ای بسیاری را در موتورسواران شجاع به وجود می آورد تا تلاش کنند که با وسیله ای دو چرخ از این مسیر عبور نمایند. این مسیر در سال های اخیر اصلاح شده و اکنون بخشی تازه برای دور زدن از یکی از خطرناک ترین قسمت های جاده قدیمی آن جایگزین شده است.
12 – عمارت بورلی رِکتوری (Borley Rectory)، شهرستان اِسِکس (Essex)
عمارت بورلی رکتوری در سال 1863 و در مکانی که متعلق به یک کلیسا و صومعه قرن دوازدهمی بوده ساخته شد و طبق تعاریف بسیاری، جن زده ترین خانه در کل بریتانیا است. افسانه ای مشهور ادعا می کند که یکی از راهبان عمارت بورلی عاشق یکی از راهبه هایی که در صومعه نزدیک به این محل بوده می شود. آن دو تصمیم می گیرند که از آنجا بگریزند ولی ریش سفیدان کلیسا از برنامه آنها با خبر می شوند. راهب را به دار آویختند و در همان هنگام، زن را در خزانه ای که زیر خانه کشیش بخش قرار داشت به صورت زنده دفن کردند. از آن زمان روح آنها تمامی قسمت های این مکان را تسخیر کرده است.
13 – نیایشگاه استودان سِدلِک (Sedlec Ossuary)، جمهوری چک
این کلیسای کوچک در نزدیکی شهر کوتنا هُرا (Kutna Hora)، حاوی بقایای 70 هزار انسان است و هر ساله تعداد 200 هزار توریست را برای تماشا به سمت خود جذب می کند. این موضوع حقیقت دارد که استخوان های این افراد به شکلی عجیب و غریب و به طرزی هنری در این محل مرتب سازی شده است. برخی از دکوراسیون های داخلی این نیانیشگاه شامل چلچراغی از استخوان ها و نورپردازی هایی که پر از جمجمه هستند می شوند.