دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

مردم چین به این ده سنت پایبند هستند 2

اسکناس های جهنمی یا پول های جهنمی برای جهان مردگان تهیه می شوند
ظاهراً داشتن پول در همه جا، حتی در دنیای پس از مرگ نیز ضروری است. در کشور چین اسکناس های جهنمی برای "دی یُویو" (Diyu) یا دادگاه مردگان چاپ می شوند. در این دادگاه ارواح مردگان توسط "یان وانگ" (Yan Wang) رئیس دادگاه زمینی قضاوت می شوند و پس از گرفتن حکم خود به بهشت و یا برای کفاره گناهان خود به یک هزارتوی زیر زمینی وارد می شوند. پول جهنمی یکی از پیشکش های بی شماری است که از سوی زندگان به مردگان داده می شود. گاهی اوقات این اسکناس ها را به شکل خاصی تا می زنند، اما اغلب اوقات آنها را روی هم قرار می دهند و برای فرستادن پول ها به قلمرو ارواح، آنها را می سوزانند و با این کار موجب آرامش ارواح می شوند. این مطلب برگرفته از سایت تور مراکش است .
هفتمین ماه سال قمری، ماه روح نام دارد
در سنت های چینی، هفتمین ماه از سال قمری، "ماه روح" نام دارد و در طول این ماه حائل بین دنیای مردگان و زندگان برداشته می شود و ارواح می توانند به زمین بیایند. مردم در طول این ماه برای آرامش و تسکین ارواح، کارهای مختلفی انجام می دهند.
 اگر کودکی در این ماه متولد شود، باید جشن تولد او در ساعات روز برگزار گردد. برگزاری جشن در ساعات شب ممنوع است زیرا بنا بر باور عمومی، ارواح تغییر را نمی پسندند و توصیه می شود که در این ماه افراد از ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی خود مثل خریدن ماشین جدید، خرید خانه، اسباب کشی به آپارتمان جدید، ازدواج و یا شروع یک فعالیت تجاری نیز بپرهیزند. مردم همچنین در این ماه لباس قرمز نمی پوشند، پولی که بر روی زمین افتاده است را برنمی دارند، سوت نمی زنند و آواز نمی خوانند، زیرا این کار موجب جلب توجه ارواح می شود.
فستیوال روح گرسنه
چینی ها نیز مراسمی مشابه مراسم آمریکایی "هالووین" (Halloween) به نام "روز ارواح" دارند و در پایان این روز یک فستیوال شبانه برگزار می کنند. این فستیوال که یکی از مراسم سنتی آئین بودا (Buddha) و تائو (Tao) است، در پانزدهمین شب از هفتمین ماه سال قمری برگزار می شود. در طول این فستیوال، غذا و پول جهنمی به ارواح پیشکش می شود و سپس مجسمه کاغذی شش متری "دا شی یی" (Da Shi Ye)، خدای نگهبان ارواح، به آتش کشیده می شود.
ازدواج ارواح
در چین حتی مردگان نیز شایسته عشق و برخورداری از یک زندگی پس از مرگ مملو از سعادت و خوشبختی هستند. اگرچه این اتفاق نادر است، اما هر از چند گاهی سنت سه هزارساله ازدواج ارواح انجام می شود. در این مراسم، خانواده ای دو فردی که در زمان مرگ مجرد بوده اند در یک مکان گرد هم می آیند و آخرین و البته عجیب ترین وساطت خود را برای ازدواج دو فرد متوفی انجام می دهند. آنها بر این باورند که با دفن اجساد در کنار یکدیگر روح آنها با هم ازدواج کرده و در جهان پس از مرگ آرامش می یابند و به زمین باز نمی گردند.
بخش خوفناک این ماجرا دزدیدن جسد عروس از داخل گور است. در بسیاری از موارد اسکلت های دختران از داخل قبرها خارج شده و با قیمت بسیار بالایی در اختیار خانواده ای که به دنبال یک عروس برای جسد پسر مجردشان هستند قرار می گیرد.
جارو زدن مقبره
در برخی مناطق روستایی چین فستیوال "کانمینگ" (Qingming) یا روز جارو زدن مقبره ها در پانزدهمین روز اعتدال بهاری برگزار می شود. در طول این فستیوال، خانواده ها اطراف قبر عزیزانشان را جارو می زنند و به آنها میوه تازه، گل و پول جهنمی پیشکش می کنند و برای آنها عود می سوزانند.
مراسم آئینی پاکسازی استخوان ها
در تایوان (Taiwan) و بخش های مختلف چین، مراسم پاکسازی استخوان ها چند سال پس از تدفین جسد عزیزان از دست رفته انجام می شود. در این مراسم، یکی از مردان خانواده استخوان ها را از خاک خارج می کند و پس از پاکسازی، آنها را داخل یک گلدان سفالی دفن می کند. این مراسم فرصتی برای نسل جوان است تا به وسیله آن به نیاکان خود توجه بیشتری داشته باشند.