دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

غارهایی در جهان که می توان در آنها اقامت کرد 2

اگر جزو علاقمندان به هیجان هستید و اقامت در یک چهار دیواری خسته کننده با یک تخت بزرگ با یخچال کوچک برای شما قابل قبول است ولی هیجان انگیز نیست، کمی از قدرت خلاقیت خود استفاده نمایید و یک غار بی نظیر را برای اقامت خود انتخاب نمایید. برخی از این غارها بسیار لوکس و برخی دیگر از آنها دارای پایه و اساس بسیار محکمی می باشند، اما تمام آنها تاریخ، رمز و رموز و شگفتی های منحصر به فرد خود را دارند. این مطلب برگرفته از سایت تور مراکش است .
سالا سیلوِرمان، سوئد
سالا سیلورمان با قرار گرفتن در عمق 152 متری در زیرزمین به عنوان عمیق ترین هتل در دنیا مشهور بوده و از طریق یک آسانسور در محور زیرزمین قابل دسترسی می باشد. در اتاق های این هتل تمام امکانات رفاهی را که تصورش می کنید به جز یک تخت خواب مجلل نقره دو نفره و سینی نوشیدنی ارائه می شود. این اتاق ممکن است کمی سرد و مرطوب باشد اما کاملاً پر زرق و برق خواهد بود. نام این هتل از نام یک معدن که در گذشته حدود سه تن نقره به صورت سالیانه برای تولید سکه از آن برداشت می شد، گرفته شده است. هزینه اقامت در این مجموعه عجیب و غریب برای یک شب در حدود 500 دلار می باشد.
کوئِوِز آله گینداس، اسپانیا
استان آلمریا در جنوب شرقی اسپانیا و فاصله 386 کیلومتری مادرید دارای 26 غار متروکه در پنج سطح می باشد  که این غارها در طول دوران نقره ای قابل سکونت بوده اند. این غارها در بین سال های 1900 و 1300 پیش از میلاد ساخته شده اند و جزو اولین محل سکونت انسان های ماقبل تاریخ به حساب می آمده اند. بسیاری از این غارها به دلیل فرسایش از بین رفته اند، اما برخی از آنها به مسافرخانه و خانه های توریستی تبدیل شده اند. این غارها در نزدیکی کوئِوِز دِل آلمَنسورا که دارای یک باشگاه گلف بسیار لوکس می باشد، قرار گرفته است. کوئِوِز آله گینداس شامل سه غار مجهز به آشپزخانه، تراس سنگی و یک تراس استخر است و نرخ اقامت در آن برای هر دو نفر شبی 75 دلار می باشد.
هتل مارهالا، تونس
طرفداران و علاقمندان به جنگ ستارگان عاشق رفتن به هتل مارهالا می باشند. بسیاری از صحنه های قسمت چهارم در این هتل برداشت شده است. اتاق های این هتل در داخل زمین و بقایای یک شهر زیرزمینی که قدمت آن به قرن چهام باز می گردد، قرار گرفته اند. این اتاق ها با ارائه امکانات رفاهی ساده و تخت از شما پذیرایی می کنند. همه آنها بسیار ساکت و اساسی طراحی شده اند و دارای حمام مشترک، بار و دسترسی به اینترنت بیسیم در لابی می باشند.
کلبه غار نهر بکهام، آرکانزاس
هزینه اقامت در این هتل منحصر به فرد، باورنکردنی و گران قیمت برای هر نفر شبی 1600 دلار می باشد. کلبه غار نهر بکهام با اندازه 557 متر مربع و مجهز به امکانات رفاهی بسیار مدرن در حالیکه توسط غارهای طبیعی احاطه شده اند، از شما پذیرایی می کند. این هتل های غاری در کوه های اوزارک و فاصله چند دقیقه ای تا رودخانه ملی بوفالو قرار گرفته اند و تمام آنها دارای دیوارهای سنگی و یک آبشار طبیعی در مرکز اتاق اصلی می باشند.
کوکوپِلیز کِیو بد اَند بِرِکفِست (صبحانه و تخت)، نیومکزیکو
کلبه غار کوکوپِلیز در عمق حدود 21 متری از سطح زمین و بر روی صخره های عمودی قرار گرفته و با چشم انداز بسیار جذاب به دره رودخانه لاپلاتا انتخابی بسیار مناسب برای لذت بردن از تماشای منظره چشم نواز و نفس گیر طلوع و غروب آفتاب می باشد. این مکان دارای منظره چشم نواز چهار گوشه جهان یعنی آریزونا، نیومکزیکو، یوتا و کُلرادو می باشد. مراجعه کنندگان می توانند از طریق یک مسیر پیاده رو شیب دار که توسط یک سنگ ماسه ای قطع شده، به غار دسترسی پیدا کنند. این غار ساخته دست بشر با امکاناتی فوق العاده مانند حمام مجهز به دوش و جکوزی، آشپزخانه، محل عبادت، اتاق نشیمن و اتاق خواب تجهیز شده اند و هزینه اقامت در آن برای هر شب و برای یک یا دو نفر 280 دلار می باشد.
غار لاوا، یونان
اگر به دنبال امتحان تجربه ای بی نظیر از گذراندن یک تعطیلات رویایی هستید و یا اینکه علاقمند به ماجراجویی و اقامت در خانه های غاری می باشید، جزیره سانتورینی در دریای اژه گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب شما خواهد بود. هزینه اقامت در این مکان برای هر شب حدوداً 350 دلار خواهد بود. سوئیت های غار لاوا دارای دیوارهای سفید مرواریدی می باشند و در فاصله چند دقیقه ای تا قلعه های قدیمی قرار گرفته اند و برای آنها امکاناتی مانند یک اتاق خواب راحت، اتاق نشیمن، آشپزخانه، ایوان خصوصی، جکوزی و چشم انداز فوق العاده به دهانه ناهوار آتشفشان در نظر گرفته شده است.