دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

آشنایی با رسوم برخی کشورها به هنگام سفر2

یکی از فاکتورهایی که اکثرا افراد هنگام سفرهای خارجی به کشورهای دیگر در نظر نمی گیرند آداب و رسوم و رعایت نکردن بایدها و نبایدهای متداول در کشور مقصد است.موسسه بین المللی جهانگردی کورا درباره این موضوع مطالعاتی را انجام داده است و طی مصاحبه با افرادی از کشورهای مختلف برخی از بایدها و نبایدهایی را که افراد خارجی باید هنگام ورود به آن کشور رعایت کنند را در مقاله ای گرد هم آورده است.در ادامه نگاهی خواهیم داشت به رسوم برخی کشورها که مصداق ضرب المثل گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو است. این مطلب برگرفته از سایت تور مراکش نوروز 96 است .
 سنگاپور
در سنگاپور بسیاری از اعمال غیر قانونی بوده و جریمه های سنگینی دارد مانند غذا دادن به پرنده ها ، انداختن آب دهان ، کشیدن سیگار در فضای عمومی ، همراه داشتن حیوان خانگی در هر کجای شهر ، خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه عمومی.
 کنیا
به عقاید مذهبی احترام بگذارید.
مردم کنیا مردمی بسیار مذهبی هستند و بی احترامی و توهین به هر نوع مذهبی را با شدت بد می دانند. ۸۰ درصد مردم کنیا مسیحی هستند.
صبور باشید
در کنیا به غیر از ساعات باز و بسته شدن بانک ها هیچ چیز سر جای خودش نیست باید صبور باشید همه چیز با تأخیر انجام می شود.
کسی را با نام کوچک صدا نکنید
همیشه از عنوان آقا و خانوم به همراه اسم فامیل اشخاص برای خطاب کردنشان استفاده کنید مگر این که شخص مقابل خود را با نام کوچک معرفی کرده باشد.
 نیوزلند
نیوزلندی ها را با استرالیایی ها یکی ندانید (بشدت آزرده خاطر می شوند)
بازی راگبی ، فیلم ارباب حلقه ها و ملکه انگلیس را مسخره نکنید.
راگبی از محبوب ترین بازی های این کشور بوده و مردم نیز نسبت به ارباب حلقه ها تعصب دارند . آنها همچنین به ملکه انگلیس اهمیت زیادی می دهند و هر سال تولدش را جشن می گیرند.
از دیدن افراد بدون کفش تعجب نکنید
نپوشیدن کفش کاملا در نیوزلند مرسوم است.
 فرانسه
هیچ گاه درباره پول صحبت نکنید
هیچ گاه نباید در مورد میزان درآمد خود و یا شخص دیگری صحبت کنید این قبیل مسائل تابو محسوب می شوند.
توقع نداشته باشید که مردم انگلیسی صحبت کنند
سیستم آموزش و پرورش فرانسه در آموزش زبان های خارجی خوب عمل نمی کند خود مردم نیز تمایل ندارند غیر از زبان فرانسوی به زبان دیگری صحبت کنند.