دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

در چین این ۸ عادت را ترک می کنید

چین با جمعیت میلیاردی و وسعت پهناور کشورش، فرهنگی منحصر بفرد و جالب دارد. برای شما که بعنوان گردشگربه این کشور می آیید بعضی از عادات مردم این سرزمین بسیار عجیب است . این مطلب برگرفته از سایت تور روسیه است .
توجه به تمیزی رستوران و دستشویی
وقتی بچه بودم پدرم بهم گفت اگر وارد رستورانی شدی و دیدی دستشویی آن تمیز نیست در آنجا غذا نخور چون مطمئنا آنها به تمیزی آشپزخانه هم اهمیت نمیدهند. وقتی در امریکا هستی این توصیه بدرد می خورد ولی وقتی در چینی، نه. اگر می خولستم فقط در رستوران های تمیز غذا بخورم بعضی از بهترین غذاهای چین را از دست می دادم. در چین اغلب، کثیف ترین رستوران، خوشمزه ترین غذاها را دارد. در این رستوران ها غذاها آنقدر خوشمزه است که نمونه آن را در هیچ جای دیگر جهان ندیده ام.
صف ایستادن
صف ایستادن خوب است چون باعث نظم و ترتیب می شود ولی در چین باید صف ایستادن را فراموش کنید. در کشوری که ۱.۳میلیارد جمعیت دارد صف ایستادن کار بی اهمیتی بحساب می آید. در این کشور همه اتفاق ها باید سریع انجام شود و هل دادن یکی از ضروری ترین فرهنگ شهری چینی هاست و اصلا بی ادبی محسوب نمی شود بلکه یک ضرورت خیلی مهم می باشد.
آهسته حرف زدن
اگر با دوست خود در حال راه رفتن در خیابان هستید و یا در گوشه ای از رستوران نشسته اید حرف زدن شما باید بلند و رسا باشد .
متکی بودن به ارتباط کلامی
وقتی برای اولین بار به چین سفر کردم یک کلمه چینی بلد نبودم. تنها چیزی که در آن ساعات ابتدایی رسیدن به این کشور بدردم خورد بازی هایی بود که در زمان کودکی انجام می دادم. در چین می توانید با استفاده از مهارت های غیر کلامی و با ادا اصول در آوردن منظور خود را بفمانید. اهمیت دادن به ارتباط غیر کلامی طبیعی راهی خوب برای آموختن زبان این کشوراست.
نوشیدن آب سرد
این اعتقاد در چین وجود دارد که نوشیدن آب سرد منجر به سرطان می شود و برای سلامتی مضر است. نمی دانم این باور تا چه حد درست است فقط می دانم قبلا وقتی سرما می خوردم بقیه می گفتند به خاطر خوردن آب سرد است و توصیه می کردند فقط آب گرم بخورم تا خوب بشوم. برای طول عمر بیشتر، آب گرم بخورید و اگر در هنگام غذا خوردن آب خواستید بازهم  آب گرم بخورید. پس فقط آب گرم بخورید، زیاد هم بخورید.
وسواس غذایی
من به بادام زمینی حساسیت دارم و خیلی از غذاهای خوشمزه آسیایی با بادام زمینی درست می شوند گاهی بهترین کار این است که فقط غذا را بخورید و در مورد محتویات آن سوالی نپرسید اینطوری میتوانید از غذای خود بیشتر لذت ببرید.
به تنهایی شام خوردن
در جین بهترین غذاها برای شام سرو می شود. معمولا این طور مرسوم است که شام را با حداقل یک نفر دیگر می خورند و غذای بسیاری سفارش می دهند. در رستوران استاندارد چینی در هر میز یک غذای اضافه هم سفارش داده می شود و سپس غذاها بین هم تقسیم می شود. فقط در سه صورت پول شام را شما حساب می کنید: اگر روبروی درب ورودی نشسته اید، اگر دیگران را برای شام دعوت کرده اید و اگر مسن ترین فرد هستید.