دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

این کشورها از توریست ها متنفرند

توریست ها و افرادی که عاشق سفر و سفر کردن و دیدن جاهای دیدنی دنیا هستند، به همه جای این کره ی خاکی می روند تا بتوانند جاهای ناشناخته و جدید را ببینند و علاوه برآن تجربه های جدید بدست بیاورند. با وجود اینکه در قرن ۲۱ زندگی می کنیم و شکل و روش زندگی ها تغییر کرده است اما بعضی نقاط در دنیا وجود دارد که خیلی علاقه ای به پذیرش افراد جدید ندارند و حتی از توریست ها متنفرند. ۴ کشوری که در پایین به معرفی آنها پرداخته ایم، به عنوان ۵ کشور نه چندان دوستانه ی دنیا شناخته می شوند و حتی در برخی از آنها بعد از ورود گردشگرها به خاکشان، به طور جدی به توریست ها حمله شده است! این مطلب برگرفته از سایت  تور قبرس شمالی  است .
۱- مغولستان
کشور مغولستان مرزهای خود را حدود ۱۵ سال پیش روی توریست ها باز کرد و بعد از تلاش های زیاد دولت، در این کشور سعی شد تا صنعت گردشگری بتواند پیشرفت کند اما تمام تلاش هایشان بعد از حمله ی گروه (Blue Mongol) به تعدادی توریست چینی که در حال بازددی از Ulan Bator بودند، به هدر رفت. توریست ها هیچ وقت این حمله را به سفارت خود گزارش نکردند، اما مدتی بعد عکس هایی از حملات این گروه به توریست های چینی در سطح اینترنت پخش شد و دولت چین بابت این موضوع از مغولستان غرامت زیادی گرفت.
۲- اسلواکی
شاید فیلم Hostel را دیده باشید، این فیلم در سال ۲۰۰۵ در اسلواکی پخش شد و در آن تصاویر زیادی از پلیس های خرابکار که امنیت توریست ها اصلا برایشان اهمیتی ندارد، نشان داده شد. اگرچه دولت اسلواکی بر ضد این فیلم اعتراض کرد و گفت این فیلم می تواند به توریسم کشور آسیب بزرگی بزند؛ اما واقعیت این است که توریست هایی که به این کشور سفر کرده اند بارها گفته اند که خود را در معرض حملات نژاد پرستانه دیده اند.
۳- لتونی
تا مدت زیادی، کشور لتونی برای توریست ها مثل یک مقصد دست نیافتنی بود که این موضوع هم به خاطر تعداد کم پروازهایی که به این کشور می رود و استقبال نه چندان گرم مردم لتونی از توریست هایی بود که از لتونی دیدن می کردند. اما حالا گردشگرها فهمیده اند لتونی آنقدرها هم بهشت آمال و آرزوها نیست علاوه بر همه ی اینها در این کشور، امنیت خیلی پایین است و آمار جرم آن به شدت بالاست. برخلاف تمام کشورهایی که در آنها، همراه داشتن پول نقد خیلی کار امنی نیست، در لتونی، همراه داشتن پول نقد بهترین ایده به جای حمل کارهای اعتباری و استفاده از آنهاست.
۴- کویت
به طور کلی کویت کشوری اسلامی است و اگر چه این کشور آغوش خود را بیشتر از هر وقت دیگری روی توریست های کشورهای غربی باز کرده است (حتی بیشتر از توریست های کشورهای اسلامی و کشورهای حاشیه خلیج فارس)، اما هنوز هم مسائل خاص مربوط به خود را دارد مثلا طوفان های شنی که در این کشور می وزد، معمولا حتی به شهرهای بزرگ و مدرن هم می رسد و همین یک مورد کافی است تا همه ی برنامه تان را برایت خارج از خانه خراب کند. اگر چه در سال های اخیر در کویت، هتلهای زیادی به روی مردم باز شده است اما هنوز هم جای کافی برای پذیرش توریست در این کشور وجود ندارد.