دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

۱۱ قانونی که هر توریست خانمی باید بداند

سفر دقیقا مثل زندگی زیبا و پیچیده است و زندگی افراد را به معنای واقعی کلمه کامل می کند. بدون آن انگار چیزی کم است هر چقدر هم که همه چیز روبراه باشد، اگر سفر نباشد، همه چیز ناقص است. افرادی که عادت به گردشگری دارند معنای این جمله را با تمام وجود درک کرده اند و می دانند که اغراق نیست. اما دراینجا نمی خواهیم درباره تاثیر سفر و مزایای آن صحبت کنیم. همانطور که می دانید شیوه ی زندگی تغییر کرده است و شاید تا چند سال پیش سفر یک خانم تنها به شهر یا کشوری دیگر غیر عادی بود اما حالا که فرهنگ این موضوع بیشتر و بیشتر در حال جا افتادن است . این مطلب برگرفته از سایت تور قبرس شمالی  است .
قوانین ضروری
۱- باید بتوانید وسایلتان را بدون کمک کسی در مسیرهای مختلف به راحتی جا به جا کنید. اگر نمی توانید، به این معناست که وسایلتان زیاد است.
۲- جواهرات یا داروها و مدارک مهم تان را در نقاط مختلف کیف تان جاگذاری کنید نه در جیب شلوار یا جایی که به راحتی در دسترس باشد؛ اینطور از صدمه ی سارق ها بیشتر در امانید.
۳- بهتر است تعدادی کلمه ی زبان مقصد را یاد بگیرید تا بتوانید از آنها استفاده کنید. حداقل کلماتی مثل «سلام»، «ممنونم»، «لطفا» و سرویس بهداشتی کجاست؟ را باید بلد باشید تا در کشور یا شهر مقصد از آن استفاده کنید. افراد محلی وقتی تلاشتان را برای صحبت به زبانشان ببینند، بسیار خوشحال می شوند.
۴- از اینکه اشتباه کنید یا گیج و حواس پرت به نظر بیایید نگران نباشید چون برای هر کسی ممکن است این اتفاق ها بیفتد و این موضوع هم اتفاق می افتد، چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید.
۵- اگر در طول سفر احساس نا امیدی، ناراحتی یا دلتنگی کردید و احساس کردید باید گریه کنید، نترسید و این کار را انجام دهید چون بعد از آن مطمئنا احساس بهتری خواهید داشت. گریه در طول سفر نرمال است حتی اگر فوق العاده باشد.
۶- خوابیدن در قطار، اتوبوس یا فرودگاه شاید خیلی خوشایند نباشد اما گاهی ضرری هم ندارد پس از آن وحشت نداشته باشید.
۷- برای پیدا کردن بهترین غذاخوری ها، به راهنمایی افراد محلی توجه کنید. اگر در جایی دیدید مردم در صف ایستاده اند، نشانه ی خوبی است.
۸- تا وقتی امنیت تان به خطر نیفتد و حستان به شما بگوید همه چیز روبراه است، به همه چیز بله بگویید.
۹- اگر گم شدید از بقیه راهنمایی بخواهید و همیشه در این مواقع همراهتان یک کاغذ و قلم داشته باشید تا بتوانید اگر زبانتان خوب نبود، منظورتان را برسانید.
۱۰- تنها سفر کردن لذت های خاص خود را دارد و واقعا مکان های خیلی خیلی کمی در دنیا وجود دارند که خطرناک باشند. خیلی وقت ها توریست های خانم، هشدارهای جدی ای درباره ی مقصدی که می خواسته اند بروند شنیده اند اما بعدا گفته اند که بهترین سفر عمرشان بوده است.
۱۱- وقتی در حال سفر هستید حتما نباید هر روز برای انجام کاری برنامه ریزی کنید. نشستن در کافه و میل کردن یک فنجان قهوه، لذت بردن از جایی که هستید و دیدن مردم همه کارهای قابل قبولی حین سفر هستند.