دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

شادترین کشورهای دنیا 2

برای سفر به دنبال مقصدی با مناظر عالی و مردمی مهربان هستید؟ به گزارش میزان سعادت و شادی دنیا نگاهی بیندازید.هر ساله سازمان ملل متحد کیفیت زندگی شهروندان در سرتا سر جهان را از طریق بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات اندازه گیری می کند. ازسال ۲۰۱۲ تا کنون در بین کشورهای جهان ۱۳ کشور همواره در صدر این لیست جای داشته اند. چه عاملی این کشورها را به شادترین کشورهای جهان تبدیل می کند؟ این مطلب برگرفته از تور هند نوروز 96 است .
۶.کانادا
کشور پهناور و رو به توسعه ی کانادا که تا قطب شمال و به سمت دایره ی قطبی امتداد دارد، دومین کشور بزرگ جهان است. کاوش های زیادی در این کشور پهناور با فرهنگ های متنوع صورت گرفته است. در قسمت هایی از شمال غرب بزرگراه قدیمی ترانس کانادا، در زمان فصل سورتمه سواری زمستانی، مردم می توانند هنر راه پیمایی در برف را بیاموزند. اگر ترجیح می دهید پاهایتان روی زمین باشد، در دامنه ی کوه های راکی کانادا در پارک ملی بنف (Banff) یا بسیاری از پارک های ملی کانادا پیاده روی کنید.
۵.فنلاند
نگرانی هایتان را در سونای بخار سنتی فنلاندی دود کنید و به هوا بفرستید. این یک رسم مورد احترام در میان مردم فنلاند است. در این کشور ۳.۳ میلیون سونا وجود دارد در حالیکه جمعیت فنلاند فقط ۵.۲ میلیون نفر است. این حمام ها را  می توانید به راحتی در حوالی خانه های کنار دریاچه، ساختمان های اداری و حتی ساختمان مجلس پیدا کنید.
۴.نروژ
از آنجا که این کشور به واسطه ی مناظر تماشایی اش در زمره ی بهترین کشورهای جهان قرار دارد، اگر در حال بازدید از نروژ هستید این امکان را دارید که به تفریح در فضای باز بپردازید. هنگامی که در کشور زیبا و فریبنده ی نروژ در حال گردش هستید در هر کجا که اراده کنید و مایل باشید می توانید چادر خود را برپا نمایید. در ماه های تابستان سعی کنید به ارتفاعات کوه اسکالا بروید. اسکالا یکی از مرتفع ترین قله های نروژ است که بر فراز آن می توانید از تماشای ارتفاعات محلی و یخچال های طبیعی لذت ببرید.
۳.ایسلند
استوار ماندن نام ایسلند در بین ۱۰ کشور شاد دنیا بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ خیلی از مردم را متعجب کرده است. به گفته ی هلی ول (Helliwell) بحران اقتصادی، مردم جامعه را به هم نزدیکتر می کند و نیز به پیدایش فصل جدیدی از صنعت گردشگری کمک خواهد کرد. امروزه صنعت هوایی ایسلند پروازهای ارزان قیمت به همراه توقف های طولانی در ریکیاویک (Reykjavík) پایتخت این کشور را به اروپایی ها ارائه می دهد. اگر در ایسلند هستید، بازارهای سرپوشیده و استخرهای روباز شنا را در حوالی پایتخت و نیز بسیاری از پارک های ملی می توانید پیدا کنید. اگر زمان کافی دارید با رانندگی در جاده رینگ رود (Ring Road) از تماشای جزایر آتش فشانی، سواحل و دیگر مناظر این کشور لذت ببرید.
۲.سوییس
سوییس با داشتن مردمی مرفه، برخورداری از دامنه های برفگیر مناسب اسکی و تولید شکلات های عالی، قطعا در لیست شادترین کشورهای دنیا جایگاه خوبی دارد. فضاهای باز و طبیعت سوییس زمینه ی زندگی سالم و شادابی را برای شهروندان خود فراهم آورده است که نتیجه ی آن داشتن پایین ترین نرخ چاقی در میان کشور های اروپایی است. به وسیله ی قایقرانی، کوهنوردی و پاراگلایدر در شهرک اینترلیکن (Interlaken) و جستجو در کوهستان آن می توانید طبیعت وحشی این کشور را از نزدیک نظاره گر باشید.
۱.دانمارک
باز هم دانمارک در رده ی نخست…! این اولین باری نیست که دانمارک به عنوان شادترین کشور جهان شناخته می شود. دانمارک خدمات عمومی رایگان فراوانی ارائه می دهد. از آن جمله می توان به مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش اشاره کرد و به همین دلیل و از آن حیث که زندگی اجتماعی در این کشور برقرار است، بر خود می بالد. می توانید با بازدید از نمایشگاه میزهای کریسمس مجلل کپنهاگن (Copenhagen)، مفهوم واژه ی (hygge) به معنای “حس گرم دوستانه” را به خوبی درک کنید و در حالیکه  شناخت مختصری از فرهنگ این کشور کسب می کنید، همراه با صرف  یک وعده ی غذایی خوشمزه در کنار دوستان و خانواده تان به احساس آرامش دست یابید.