دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

شادترین کشورهای دنیا 1

در این مقاله سعی بر آن داریم که شادترین کشورهای دنیا را به شما معرفی کنیم. با شناخت این کشورها تصمیم گیری برای سفر کردن یا اقامت برایتان آسان تر می شود.  مفرح ترین مکان های زمین که واقعا ارزش سفر کردن دارند.
همه از یک فرمول تبعیت می کنند: برخورداری از شیوه ی حکومتی خوب، مفهوم قوی جامعه، احترام به حقوق شهروندی و به طور کلی کیفیت بالای زندگی از جمله عواملی هستند که باعث می شوند روحیه ی شهروندان بالاتر برود.در عین اینکه نتایج بر مبنای تجربیات بازدیدکنندگان از یک کشور نیست، اما این گزارش به عنوان یک نشانه و محک به خدمت مسافرین می آید.جان  هلی ول (John Helliwell) یکی از  نویسندگان گزارش اظهار می دارد : کشورهایی که در صدر لیست  برترین ها در دنیا  قرار دارند، در زمینه ی رونق و اعتماد عمومی دارای رتبه ی خوبی هستند.”  وی افزود:  “مردم با یکدیگر و با مسافران رفتار دوستانه ایی دارند، آنها مثل یک مشتری خوب به شما سرویس می دهند و بر پایه ی تجربه ی شخصی من این کشورها بهترین اماکن دنیا برای سفر به شمار می روند.”و حالا برای آشنایی با ۱۰ کشور شاد جهان با ما همراه باشید: این مطلب برگرفته از تور هند نوروز 96 است .
۱۰.سوئد
سوئد یکی از ۵ کشور شمال اروپاست که  به طور مستمر نزدیک به رده های بالای لیست شادترین کشورهای دنیا قرار دارد، این امر به دلیل شاخص بودن سطح بالای رضایتمندی از زندگی است که در این نقطه از دنیا به وفور یافت می شود. برای تجربه ی آنچه این کشور را شاد و سرزنده نگاه می دارد، به سادگی می توانید از یک کافی شاپ بازدید کرد تا کاکلا متوجه این امر گردید: سوئد یکی از سه کشوری است که مردم آن بزرگترین مصرف کننده های قهوه در دنیا هستند.  مفهوم جامعه به عقیده ی مردم سوئد به طور قطع با لغت فیکا (fika) شناخته شده است. فیکا  که عموما با جمله “زمان را بشکن” معنی می گردد به زمانی گفته می شود  که محلی ها برای خوردن قهوه، بحث در مورد اخبار و خوردن شیرینی یکدیگر را ملاقات می کنند.
۹.استرالیا
از نظر مساحت، استرالیا ششمین کشور پهناور جهان محسوب می شود. استرالیا دارای سطح آلودگی پایین، سطح بالایی از مشارکت مدنی و مشارکت قوی در سطح محلی است. کباب محبوب استرالیا همه را دور هم جمع می کند؛ پارک های ملی، فضاهای باز و رستورن هایی که به مردم غذاهای کبابی مجانی یا پولی می دهد از جمله این مکان ها به شمار می روند. مسافرانی که دوستان استرالیایی ندارند تا میزبانشان باشند می توانند از خوردن غذاهای محلی، گوشتی و دریایی  لذت ببرند و یا از خوردن گوشت کبابی و تماشای منظره ی غروب آفتاب طی یک سفر دریایی در دریاچه ی کانانارا (Kununurra) در غرب استرالیا غرق در لذت شوند.
۸.نیوزیلند
از زمانی که کشور جزیره ایی نیوزیلند توسط بشر برای سکونت به کار گرفته شد، ۸۰۰ سال می گذرد. از کوه های آبی تا پنگوئن وحشی در جنوب جزیره، مناظر زیبایی برای بالا بردن روح زندگی محلی در این بهشت زیست محیطی پر رونق وجود دارد. امروزه این کشور دارای سطح آلودگی بسیار پایین می باشد و یکی از جزایری است که بیشترین حیات زیستی را شامل می شود. مردم نیوزیلند به محیط زیست خود می بالند و به شدت برای محافظت از آن تلاش می کنند. شانس دیدن آتشفشان، مکان های قبیله ی کهن مائوری(ancient Maori sites) و دهانه های آتش فشانی در پارک های ملی تونگاریو(Tongariro) و واناگونی (Whanaguni) را از دست ندهید.
۷.هلند
شهروندان هلندی بالاترین میزان فعالیت های بدنی در دنیا را دارند. این کشور مفتخر است که ۲۰۰۰۰ مایل راه مختص دوچرخه سواری برای سفر ایمن را فراهم کرده است و آمستردام شهر مرکزی آن به عنوان یکی از شهرهای دنیا که مردم آن بیشترین علاقه به دوچرخه سواری را دارند، شناخته می شود. به شما پیشنهاد می کنیم که یک دوچرخه اجاره کنید و رایج ترین روش حمل و نقل در کشور را امتحان کنید. از این طریق می توانید در خلال سفر یک ورزش مفرح نیز انجام دهید. همچنین، به شما توصیه می کنیم:  با استفاده از نقشه یا استخدام راهنمای محلی از محدوده ی خارج از شهر آمستردام دیدن نمایید.