دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری هند (قسمت هشتم)

اگر به افسانه‌های هندو نگاهی داشته باشم، متوجه حضور شیاطین و ارواح زشت‌کار بسیاری خواهیم بود و در این میان، هرازگاهی شاهد قیام این شیاطین برعلیه فرشتگان و خدایان هندو هستیم. بر طبق اسطوره شناسی هندوها، ارواح هرگز نمی‌میرند، به ویژه آن گروهی که به دلایل غیر طبیعی دار فانی را وداع گفته‌اند، هرگز به مکان اصلی خود هدایت نشده و ناگزیر در جهان ما آواره و سرگردانند. شاید همین امر باعث تقویت شائبه‌ی تسخیر شده بودن مکان‌های متعددی در این کشور شده است. از سوی دیگر این ارواح سرگردان از قدرت حمله کردن به دیگران و آسیب زدن به آنها نیز برخوردار بوده و می‌توانند حوادث غیر طبیعی را به وجود آورده و به ترسناک بودن یک مکان دامن بزنند.اگر به خاطر داشته باشید در بخش‌های پیشین این مطلب، به شماری از معروف‌ترین مکان‌های تسخیر شده این کشور سفر کردیم. در این مجال، همراه شما آخرین گزینه‌های این فهرست را نیز مرور خواهیم کرد. این مطلب برگرفته از تور هند نوروز 96 است .
معادن «Lambi Dehar»، ماسوری (Mussoorie)
این مکان نیز به عنوان یکی از تسخیرشده‌ترین مکان‌های خالی از سکنه هند شناخته شده است. معادنی که بعد از مرگ حدود نیم میلیون معدنچی به دلیل شرایط نامساعد معدن، سرانجام تعطیل شدند.مردم محلی باور دارند که این مکان اکنون محل زندگی ساحره‌هایی است که شب هنگام در این حفره‌های زیرزمینی به دنبال گرفتن زندگی‌های بیشتری هستند. وقوع تصادف و نیز مرگ‌های غیر طبیعی در این منطقه این شایعه را قوت بیشتری بخشیده و باعث شده است که این مکان به عنوان یکی از ترسناک‌ترین‌های این کشور معرفی شوند.
گورستان کالپالی (Kalpalli)، بنگلور
این مکان در اصل به عنوان «گورستان سنت جان»  شناخته شده و در جاده‌ی قدیمی مَدرَس واقع شده است. مشاهده‌ی ارواح و اشباح از جمله مسائلی است که همواره توسط گردشگران کنجکاو یا مردمی که از این محل عبور کردند، گزارش شده است.
در این میان به ویژه روح مردی که ظاهرا در این مناطق کمین کرده و مردم را می‌ترساند، شهرت بیشتری دارد. بی‌شک در تاریکی شب این مکان باعث به لرزه افتادن هر کسی خواهد شد و در این میان افراد ضعیف و ترسو در معرض خطر بیشتری هستند.
عمارتی در پونه (Pune)
خرابه‌های قدیمی و رو به ویرانی یک خانه به تنهایی ترسناک و دلهره‌آور است و بر اساس داستان‌های محلی، این خانه توسط روح شیطانی یک زن مسن تسخیر شده که اوضاع را به مراتب بدتر کرده است. صداهای عجیب، خنده‌های دیوانه وار و جیغ‌هایی که خون را در عروق منجمد می‌کنند اغلب در اواخر شب از این مکان به گوش می‌رسد و همین مسائل سبب شده که این مکان خیلی راحت به عنوان یکی از تسخیرشده‌ترین مکان‌های هند شناخته شود.محلی‌ها تا حد ممکن از این بنای در حال تخریب دوری کرده و به دیگران نیز توصیه می‌کنند که قدم به آنجا نگذارند. هر چند عده‌ای این چالش را پذیرفته و دل و جرأت خود را در بوته‌ی آزمایش می‌گذارند.
خانه‌ی شماره ۳، دهلی
چندین سال قبل یک زوج مسن و ناتوان در خانه‌ی مسکونی خود و در کمال خونسردی به قتل رسیدند. از آن زمان این مکان در دام شایعات افتاده و از سوی دیگر اندک اندک ویرانه شد.با گذشت هر سال داستان‌های بیشتری در مورد ساکنان احتمالی آن بر سر زبان‌ها افتاد. نجواهای آرام، صداهای عجیب و خنده‌های وحشتناک بخشی از آن چیزهایی است که این ترس و وحشت را قوت بیشتری بخشیده است. طلسمی ساخته شده از عمیق‌ترین ترس‌های انسان که این مکان را نیز در این فهرست جای داده است.
ویلای واس (Vas)، بنگلور
این مکان گذشته‌ای تراژیک و توأم با خشونت دارد. این عمارت متعلق به دختران وکیلی به نام «واس» بوده است، دو دختر به نام‌های دویس (Doice) و ورا (Vera).در سال ۲۰۰۱، دویس به شکلی مرموز و توسط ضاربی ناشناس کشته می‌شود. جسد او به خاک سپرده شده و مدتی بعد ورا نیز این خانه را ترک می‌کند. این مکان به مرور مخروبه شده و ظاهرا بعدا توسط روح دویس اشغال می‌شود که هنوز هم در راهروهای خانه در رفت و آمد است. یک گروه تحقیقاتی که پیرامون مسائل ماورایی و پدیده‌های عجیب تحقیق می‌کنند، تصدیق کردند که انرژی‌های منفی و اختلالات زیادی در این خانه وجود دارد.