دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری هند (قسمت سوم)

منطقه‌ی مسکونی «ویرانداوان» (Virandavan)، «تِین» (Thane)
این محل نیز به عنوان یکی از معروف‌ترین مناطق مسکونی این شهر شناخته می‌شود از طرف دیگر شاهد رخدادهای غیرطبیعی بسیاری است. ساکنان و نگهبانان شب این منطقه ظاهرا تجربیاتی را از سرگذراندند که به جز عجیب و گیج کننده، نام دیگری نمی‌توان بر آنها گذاشت.در حقیقت این محل بیشتر به خاطر آپارتمان‌های لوکس و مجلل خود شناخته شده است. اما به هر حال در کنار این تجمل، گزارشات عجیبی نیز از گوشه و کنار آن می‌رسد. گفته می‌شود ظاهرا یکی از ساکنان قبلی در اینجا دست به خودکشی زده است و روح او اکنون کل این محله را به تسخیر خود درآورده است.به محض تاریک شدن هوا، افراد و به ویژه نگهبانان شاهد فعالیت‌های عجیب هستند، از جمله یک بار یکی از آنها همانطور که روی صندلی نشسته بوده، سیلی خورده است. او می‌گوید که قدرت این سیلی به حدی بوده که او را از روی صندلیش به زمین انداخته است. نگهبان به دنبال این رویداد کل محله را گشت، اما کسی را پیدا نکرد.این مسئله باعث ایجاد ترس در ذهن ساکنان شده، به طوری که آنها مراقبند دیر وقت شب در این منطقه حضور نداشته باشند. با این حال هنوز هم مردم ساکن این منطقه هستند و نگهبانان نیز به انجام وضایف خود مشغول و در عین فعالیت‌های ماورایی نیز همچنان ادامه دارد. این مطلب برگرفته از تور جیپور نوروز 96 است .
ساحل دوماس (Dumas)، صورت (Surat)، گجرات
این ساحل در نزدیک دریای عربی و در منطقه‌ی گجرات واقع شده و با نام «شن سیاه» نیز شناخته می‌شود. رخدادهای عجیب و غیر قابل توضیح فراوانی در این ساحل روی می‌دهند، از جمله شنیدن نجواهای عجیب یا ناپدید شدن شبانه‌ی مردم و موارد دیگری از این دست.در حقیقت باور بر این است که بسیاری از مردم زندگی خود را حین جستجو در این زیبایی مرموز و ناب طبیعت از دست داده‌اند. باور بر این است که این ساحل در گذشته شاهد مراسم تدفین یک هندو بوده است و اکنون به عنوان مکان ابدی اسکان یک روح شکنجه دیده، دیگران را در دام ترس و وحشت خود می‌کشد.همچنین ظاهرا افرادی در این منطقه به شکلی پر رمز و راز ناپدید شده و دیگر هیچ خبری از آنها در دست نیست. به هر حال اینجا محل ترسناکی است که اگر حتی یک درصد این گزارشات رنگی از واقعیت داشته باشند، باید مراقب گشت و گذار در آن بود.
جاتینگا (Jatinga)، آسام (Assam)
این دهکده که نزدیک به ۲۵۰۰ نفر جمعیت دارد به دلیل یک پدیده‌ی عجیب و غیر قابل توضیح، اسم و رسمی به هم زده است. در واقع جهان این دهکده را با پدیده‌ی خودکشی پرندگان می‌شناسد. بسیاری از پرندگانی که در طول مهاجرت خود سری به این دهکده زدند، هرگز آنجا را ترک نکرده و بدون هیچ دلیل مشخص بر زمین افتاده و در خیابان‌ها مرده‌اند.نکته عجیب دیگر ساعت مرگ این پرندگان است، در واقع تمامی مرگ‌ها در فاصله زمانی بین ۶ بعدازظهر تا ۹:۳۰ آن هم در  شب‌های تاریک ماه‌های سپتامبر و اکتبر رخ می‌دهند.این خودکشی گسترده فقط در یک منطقه‌ی مشخص اتفاق می‌افتد و ظاهرا هر سال و بدون هیچ وقفه‌ای تکرای می‌شود، رویدادی که بیش از یک قرن قدمت دارد. بسیاری از فرضیه‌های ارائه شده از سوی دانشمندان در صدد توضیح این پدیده‌اند.به عنوان مثال گفته می‌شود که پرندگان به واسطه نور جذب دهکده شده، اما بعدا توسط همان نورها گیج شده و می‌میرند. اما هنوز هیچ توضیح منطقی در دست نیست که این نوع فرضیه‌ها را صد درصد تأیید کند. آنچه که مشخص است تکرار این حوادث عجیب باعث ایجاد سؤظن در ذهن ساکنان و گردشگرانی است که با باور تسخیر شده بودن این مکان و برای رفع عطش کنجکاوی خود، سری به این منطقه می‌زنند.