دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

ماه عسل به یاد ماندنی در مراکش 1

ماه عسل رسم دیرینه‌ی ایرانی نیست اما از هر جا که به فرهنگ ما وارد شد، اکنون جز رسومات ما نیز هست. شاید دلیل فراگیرشدن این فرهنگ این است که آرامش و سکوتی رمانتیک و دو نفره برای شروع زندگی دردنیای پرهرج‌ومرج امروز ضروری است. استرس‌های قبل از تشریفات آغاز زندگی را جایی باید گذاشت و صفحه‌ای نو از زندگی را ورق زد. اگر قصد سفر به مراکش را دارید یا در حال رزرو تور مراکش نوروز 96   هستید ، در ادامه همراه ما باشید. سعی کرده‌ایم که مناسب‌ترین شهر‌های جهان را برای ماه عسلی به یاد ماندنی معرفی کنیم. مراکش شهری مست و در یک کلام مرموز است. ادویه‌جات و ترشی‌جات ،مارهای افسونگر، شفادهندگان دینی، بازارها و مارکت‌ها و بافت قدیمی شهر که پر از گذرگاه‌های درهم تنیده‌ی باریک و فروشگاه‌های محلی ، در مقابل بخش مدرن و اروپایی با فست فودها و فروشگاه‌های برند امروزی است، به افسونگری این شهر می‌افزاید .
اطلاعات ضروری:
شرایط ورود: گذرنامه معتبر به مدت حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود
زبان‌ها:عربی، فرانسه و اسپانیایی (مشترک در شمال و جنوب دور)
وضعیت آب و هوا
آب و هوای مراکش گرم‌ و تقریبا همیشه آفتابی است. در طول تابستان به رغم محیط صحرایی اطراف، به طرز عذاب‌آوری با هوای داغ و مرطوبی روبه‌رو هستیم. زمستان‌های این شهر معمولا مطلوب و گرم است و مراکش را به مکانی خوب برای فرار از سرمای شمال تبدیل کرده‌است. با این وجود اغلب مردم با هم اتفاق نظر دارند که بهترین زمان برای سفر به مراکش، فصل‌های زیبای بهار یا پاییز است. زمستان‌ها هوا در طول شب کاملا سرد می‌شود، اما در بهار و پاییز درجه حرارت هوا در بیشتر ساعات شبانه روز بسیار مطلوب است. نکته‌ی قابل توجه اینکه، تابستان‌های مراکش می‌توانند مضحک باشند زیرا با ترکیبی از گرما و رطوبت بیشتر مردم پوستی خشک و چروک دارند. مردم محلی در طول روز به سایه‌ها پناه می‌برند و بیرون نمی‌آیند، گردشگران باهوش هم اگر نمی‌توانند در ماه‌های دیگر به مراکش سفر کنند،  کاری مشابه انجام می‌دهند.
بهترین زمان برای رزو و هتل
هتل‌های مراکش در تمام طول سال، تغییر قیمت فاحشی را شاهد نیستند. اگرچه در صورتی که خوش‌شانس باشید، ممکن است به پیشنهادهای خوبی به خصوص در مکان‌های باکیفیت در ماه‌های بخارآلود تابستان برخورد کنید. فصل‌های پرگردشگر یا به اصطلاح High Season که به طبع آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد، اساسا از اواخر اکتبر تا ماه مه به طول می‌انجامد. البته در نقاط ارزان، قیمت‌ها تقریبا ثابت می‌مانند. در نقطه‌ی مقابل همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، فصل‌های کم‌گردشگر یا به اصطلاح off season، ماه‌های گرم تابستان به ویژه ماه‌های جولای و آگوست هستند. در این مدت همانطور که گفتیم هوا تقریبا غیر قابل تحمل می‌شود و اکثر هتل‌های مجلل کم و بیش خالی هستند. اگر دنبال هتل‌های ۳ ستاره یا بالاتر می‌گردید، ممکن است با محدوده‌ی وسیعی از قیمت‌ها روبه‌رو شوید و  اگر به صورت آنلاین به جستجو بپردازید، ممکن است در مکان‌هایی که اتاق‌های خالی دارند با پیشنهادهای بسیار خوبی روبرو شوید. در نهایت توصیه می‌کنیم که از قبل و به صورت آنلاین اقدام به رزرو اتاق کنید.
بهترین جاذبه‌ها و تفریحاتی که در مراکش باید ببینید و انجام دهید
تور کاخ‌ها
 این شهر مرموز به صورت امپراتوری از قصرهای شگفت انگیز درآمده‌است . از جمله‌ی این قصرها، می‌توان به قصر Ait-Ben-Haddou که بیرون شهر قرارگرفته و در فیلم لورنس عربستان استفاده شده‌است یا کاخ دارسی سید (Dar Si Said) که امروزه میزبان موزه‌ی هنر مراکش است و کاخ  قرن شانزدهمی البدیع که زمانی بزرگ‌ترین کاخ مراکش بود و امروزه ویرانه‌ای بیش نیست، اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه‌هایی که می‌توان آن را هم‌تراز با کاخ‌ها در نظر گرفت، مقبره‌‌های سعدیان است که آرامگاه‌هایی بسیار غنی در محیط‌های باغی دوست‌داشتنی است.