دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

راهنمای سفر به اندونزی

بالی به دلایل مختلف، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اندونزی به شمار می‌رود. اگر قصد خرید تور بالی نوروز 96  را دارید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم  جزیره‌ای شگفت‌انگیز با محیط‌های زیبا، سواحلی بسیار خوش‌منظر، مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده، مردمی خوش‌رو، رستوران‌های بسیار باکیفیت و از همه مهتر ارزان که هر ماجراجویی را جذب خود می‌کند. بالی را می‌توان همانند یک مجموعه‌ی کامل به شمار آورد. اکثر مردمی که به این منطقه سفر می‌کنند دوست ندارند آن را ترک کنند. احتمالا شما هم بعد از هر سفر به این جزیره، بدتان نیاید دوباره سفری به آن داشته باشید. خوشبختانه با مقصدی مقرون‌به‌صرفه روبرو هستیم. دست کم برای کسانی که خودشان را ملزم نمی‌دانند در هتل‌های لوکس زنجیره‌ای اقامت کنند این‌گونه است. از عمده‌ترین مناطق بالی می‌توان به کوتا و اوبود (Ubud) اشاره کرد. کوتا بهترین مکان برای پیدا کردن پیشنهادهای ارزان است. این شهر به خاطر محیط چشم‌نواز و زندگی شبانه‌اش به خوبی شهرت دارد.
اطلاعات ضروری
•    اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰+
•    زبان رسمی: اندونزیایی
•    واحد پول رسمی: روپیه اندونزی (IDR)
•    نرخ تبدیل ارز: ۱۰۰,۰۰۰ روپیه=۷.۳۲ دلار آمریکا ( هر روپیه معادل ۲.۱۶ ریال ایران است)
•    فرودگاه: (Denpasar International Airport (DPS
وضعیت آب و هوایی
با وجود نزدیک بودن تقریبی به خط استوا، عجیب نیست که جزایر بالی در تمام طول سال درجه حرارتی مشابه داشته باشند. مانند دیگر مناطق گرمسیری، بالی هم دارای فصول بارانی و خشک است. فصل شروع باران از اواخر نوامبر تا مارس به طول می‌انجامد و طی این مدت می‌توان انتظار بارش شدید (چیزی شبیه ریختن سطل آب) هرروزه‌ی باران را داشت. مشخص است که شما در این مدت مجبور می‌شوید دنبال یک سرپناه بگردید. خبر خوب اینکه بارش باران به‌ندرت بیشتر از ۳۰ دقیقه یا بیشتر اتفاق می‌افتد. بنابراین امر مهم این است که به‌موقع بتوانید از بارش‌های این‌چنینی فرار کنید. فصل خشک و بدون باران هم از ماه آوریل تا اکتبر به طول می‌انجامد و مشخص است که شاهد بارش باران کمی خواهیم بود. بااین‌وجود هرروز به نسبت می‌توان رطوبت را احساس کرد، پس توصیه‌های لازم برای چنین هوایی را در نظر داشته باشید
بهترین زمان برای رزرو هتل
مثل بسیاری از جزایر گرمسیری، بالی هم برای هتل‌ها دارای پیک سیزن‌های (فصل اوج گردشگری) مطلق مخصوص خودش است که در کریسمس و تعطیلات سال نو اتفاق می‌افتد. مشخص است که در این مدت، قیمت هتل‌ها به بالاترین میزان خودش در تمام طول سال می‌رسد. همچنین در طول ماه‌های آگوست و سپتامبر که بسیاری از اروپایی‌ها در تعطیلات به سر می‌برند، شاهد افزایش قیمت‌ها به بالاترین میزان خواهیم بود. فصول میانه یا به‌اصطلاح mid season در بالی که در آن قیمت‌‌ها کمی معتدل می‌شود از ماه آوریل تا جولای به طول می‌انجامد و فصول کم گردشگر و به‌اصطلاح low season  یا off season که قیمت‌ها در حالت معمولی به پایین‌ترین حد خود می‌رسند، از اواسط ژانویه تا مارس و از اواسط سپتامبر تا میانه‌های دسامبر طول می‌کشد. بسیاری از هتل‌های ارزان‌تر و مسافرخانه‌ها در تمام طول سال، خیلی مشتاق تغییر قیمت‌ها نیستند، اما بسیاری از هتل‌های ۳ ستاره و بالاتر گاهی تغییرات قیمتی زیادی را اعمال می‌کنند، بنابراین اگر در فصول کم گردشگر به بالی سفر کنید، می‌توانید با قیمت‌های مناسبی، اتاق اجاره کنید. متأسفانه هاستل با اتاق اشتراکی در بالی وجود ندارد، اما پیدا کردن اتاق‌های خصوصی و پایه در مسافرخانه‌ها بسیار راحت است که شما را از اقامت در اتاق‌های اشتراکی (خوابگاهی) بی‌نیاز می‌کند.