دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

گوهرها بر اساس رنگ – قسمت اول

پیدا کردن گوهرها بر اساس رنگشان اغلب کار سختی است، چراکه وب سایت ها یشتر به گوناگونی و تنوع گوهرها پرداخته اند تا رنگ آنها. بنابراین برای کسانی که تصمیم دارند، بدانند  برای رنگ مورد علاقه شان چه انتخاب هایی دارند لیست زیر تهیه شده است. این مطلب برگرفته از آموزش طلاکاری است .
از آن جاییکه برای رنگ گوهرها صدها تنوع رنگی وجود دارد، ما این لیست را بر اساس رنگ پایه یا خانواده ی رنگی تنظیم کرده ایم.  گوهرهای قرمز-نارنجی  در دسته ی نارنجی و یا سنگ های سبز-آبی در گروه سبز قرار می گیرند.
 قرمز
گوهرهای قرمز، در واقع بسیار نادر بوده و به طور عمده در یاقوت سرخ، اسپینل و گارنت دیده می شود. تورمالین قرمز رنگ با کیفیت (با نام تجاری روبلیت) نیز وجود دارد که البته یافتن آن مقداری سخت است.
دیگر سنگ های قرمز رنگ عبارتند از آندزین و زیرکن.
صورتی
گوهرهای صورتی پرطرفدار تورمالین و اسپینل هستند. یاقوت کبود صورتی، دوست داشتنی و کمیاب است. گارنت رودولیت نیز گرایش به بنفش صورتی دارد. دیگر سنگ های قیمتی صورتی رنگ، رز کوارتز، کونزایت و مورگانیت می باشند.
آبی
گوهر آبی کلاسیک، یاقوت کبود آبی است. آبی پررنگ اشباع شده همچنین در اسپینل و کیانایت نیز یافت می شود.گوهرهایی با رنگ آبی کمرنگ نیز شامل توپاز، زیرکون و آکوامارین است. تانزانیت و ایولیت میزان رنگ آبی در آنها بیشتر است و گوهرهای تورمالین پارابیا، آپاتیت و فلورایت جلوه ی سبز آبی دارند. از دیگر گوهرهای آبی رنگ عبارتند از لاجورد، سنگ ماه رنگین کمانی و عقیق آبی.