دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

ویژگی های صفحه آرایی خوب در طراحی و چاپ

تقریبا تفکر و اندیشه پیش از شروع هر طراحی و مواجه با یک مفهوم و یا ایده جزو مهمترین مرحله فرآیند طراحی می باشد. در کل شما باید تصور درستی از هدف، پیام و همچنین مفهوم اثری را که قرار است، طراحی کنید، داشته باشید. در واقع این کار خود، اولین نقطه برای دستیابی به یک اثر چاپی بسیار موفق می باشد. به طور کلی هر طراح موفقی دارای یک سبک فردی و منحصر به فردی می باشد.
ویژگی های یک صفحه آرایی عالی در طراحی و چاپ کاتالوگ.
•    مخاطب و یا خواننده را در برابر خود متوقف خواهد کرد.
•    علاوه برجلب توجه بیننده، آن را ترغیب به پیگیری و خواندن می کند.
•    حروف ها و تصاویر را با یک هماهنگی مشخص به نمایش می گذارد.
•    به خدمت گرفتن عناصر اصلی طراحی
•    به مخاطبان خاص خود پیام را به خوبی منتقل می نماید.
•    کاملا صریح و بدون ابهام می باشد.
همیشه پیش از شروع طراحی باید خود را به جای مخاطب و یا مشتری مجله، روزنامه، بروشور، خبرنامه و یا کاتالوگ قرار دهیم، اگر خود را به جای یک مخاطب قرار دهید، براحتی متوجه می شوید، که چه طرحی در چه اثری برای شما بیشتر لذت بخش می باشد. سعی کنید پیش از شروع طراحی هر نوع اثر چاپی ( طراحی و چاپ کاتالوگ، طراحی و چاپ بروشور، طراحی و چاپ کارت ویزیت، بنر تبلیغاتی، طراحی و چاپ کاتالوگ و سایر طراحی ها در خدمات چاپ و تبلیغات، حتما به تجارب خود به عنوان یک مشتری و یا مصرف کننده فکر کنید و از حاصل این تجارب به طور کلی در کار خود بهره ببرید.
طراحی و چاپ کاتالوگ  در حال حاضر از نوع یک اثر چاپی پست مستقیم می باشد. که معمولا به منظور تبلیغات و فروش بیشتر، طراحی و چاپ شده و به خانه ها فرستاده می شود. به طور کلی امروزه کاتالوگ ها در طرح ها و رنگ های مختلف از ساده تا حرفه ای و بنا بر خواسته و سفارش مشتری طراحی و چاپ می شود.
سعی کنید، به کاتالوگ های چاپ شده در محیط اطراف خود توجه ویژه ای داشته باشید، و دقت کنید که کدام  یک از طرح ها و رنگ بندی ها بیشتر نظر شما را جلب می کند، این کار باعث می شود که در هنگام سفارش کاتالوگ و انتخاب طرح محصولات خود بهتر و زیباتر اقدام کنید.