دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

آشنایی با چاپ کاتالوگ

کاتالوگ معمولا پر مصرف ترین نوع تبلیغات برای مجموعه های تولیدی می باشد تا بتوانند محصولات خود را معرفی کنند و امکانات آنها را به مشتریان بازگو نمایند.بدیهی است هر چه نوع تصاویر و زیبایی کاتالوگ بالاتر باشد امکان جلب مشتری نیز بیشتر می شود. نحوه ی ارائه ی تصاویر محصولات و نمایش اطلاعات نوشتاری آنها در کاتالوگ مهم ترین نکته ایست که نویسنده و طراح کاتالوگ باید در طراحی کاتالوگ به آن توجه کنند.طراحی و چاپ کاتالوگ  یکی از مهمترین بخش ها برای زیبا شدن کاتالوگ است ولی تنها ترین نیست,اگر ما طراحی فوق العاده ای داشته باشیم ولی چاپ ما از کیفیت و استاندارد خوبی برخوردار نباشد کلا کار ما از بین می رود و زیبایی طراحی کاملا محو در چاپ نامرغوب می شود.
چاپ کاتالوگ به فاکتور های خاصی ارتباط دارد که در زیر به آنها اشاره می نماییم:
1 : نوع کاغذ مورد استفاده
2 : نوع رنگ مورد استفاده
3 : فیلم و زینک کار
4 : دستگاه های چاپ
5 : ناظر چاپ مجرب
6: صحافی کاتالوگ
در موارد بالا هر کدام به تنهایی می توانند در خرابی کار مقصر باشند و کار ما را از بین ببرند.طبیعی است که بیشتر مشتریان از مواردی که در بالا نام بردیم اطلاعی ندارند ویا در حد کمی اطلاعات دارند.
– در انتخاب نوع کاغذ خود باید توجه کنید چنانچه صفحات شما زیاد باشد بهتر است از کاغذ با گرم پایین تر از 300 گرم استفاده نمایید.
– اگر تعداد صفحات شما زیاد است بهتر است در صحافی به جای منگنه از چسب استفاده نمایید، چسب گرم از نظر قابلیت چسبانندگی بسیار محکم می باشد و جایگزین مناسبی برای دوخت های فلزی محسوب می شود.
– توجه داشته باشید با توجه به سایز کاتالوگ و تعداد صفحات همسان ( از نظر جنس کاغذ) دستگاه چاپ مناسب را برای چاپ کاتالوگ خود انتخاب کنید. در میان دستگاه های چاپ GTO و دستگاه های چاپ دو ورقی، کیفیت چاپ دوورقی بالاتر است.
– با توجه به رنگ های طراحی خودف نوع سلفون و یووی را انتخاب کنید تا رنگ ها از جلای بیشتری برخوردار باشند.